C´est bon - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Siets - WaarBenJij.nu C´est bon - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Siets - WaarBenJij.nu

C´est bon

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

28 Oktober 2007 | Marokko, Marrakesh

Bonjour tous!

Een nieuw berichtje om te laten weten dat we weer terug zijn van een GE-WEL-DIGE reis! 10 dagen waren veeeel te snel om en we hebben ongelofelijk veel gezien en gedaan..

De eerste 2 dagen in Marrakech gezeten en van alles bezichtigd om daarna een ellenlange busrit te maken richting de woestijn waar we een kamelentocht geboekt hadden. En ondanks dat iedere Marokkaan zei dat het massaproductie was zaten Gijs en ik met z´n 2en en de gids in de woestijn!!!! GEWELDIG! Echt een ervaring die ik niet snel vergeet met een opkomende en ondergaande zon in de woestijn. Even een tip voor iedereen die dit leest: www.ksarbicha.com ONTZETTEND vriendelijke mensen waarbij wij de kamelentocht geboekt hadden, een ECHTE AANRADER. Ze staan niet in de Lonely Planet maar ik ga er wel een mailtje naar toe schrijven zo goed, mooi enz als dat hotel midden in de woestijn is. (meteen ook uit onze droom gehaald dat de woestijn alleen uit zand bestaat want dat is dus niet zo)

Na de woestijn zijn we richting Centraal Marokko gegaan waar we Ait Ben Haddou bezocht hebben, hier is de Gladiator opgenomen, errug mooi. En het was ook hier waar we liftend achter in een vrachtwagen en vervolgens bij een jong Arabisch stel dat geen Frans of iets dergelijks kon in de auto meegelift zijn gedurende een dikke 3,5 uur zonder dat ze er ook maar IETS voor wilden hebben. PRACHTIGE MENSEN!

Na een nachtje Marrakech doorgereisd naar de westkust waar we in Essaouira een paar nachten relaxed aan het strand gelegen hebben, de haven bezocht hebben en verse vis aten. Toen tenslotte weer terug naar Marrakech en aan al het goede komt een eind en zo vlogen we gisteravond weer terug naar Nederland na een geweldig mooie vakantie!!!!!

EEN ECHTE AANRADER VOOR IEDEREEN, het toerisme is in opkomst maar wij hebben alleen in Essaouira echt gezien dat daar het toerisme al een bepaald niveau bereikt heeft, verder valt het 100% mee.

Tot zover in vogelvlucht onze reis, ik zal een aantal foto´s erop zetten en Eelke ik kom in de week van 12 november mijn tips wel vertellen. Ik vertrek namelijk 4 november weer voor een week naar Londen met school dus het reizen gaat weer op volle toeren deze maand!!!!

Mensen, tot snel allemaal en thnx voor het lezen!

Grtz Gijs en Siets

  • 28 Oktober 2007 - 15:05

    Marlous:

    Super om de verhalen te lezen en echt lachen om de site gewoon bij te houden en ff de hele wereld rond te blijven toeren. PRIMA!!!!!! Welkom in het koude NL. Kga nu ff jullie foto's nog bekijken. Daaaggg he...

  • 28 Oktober 2007 - 17:19

    Janny:

    We hebben inmiddels genoten van jullie verhalen en foto's en nu wachten we weer op je volgende avontuurtje want over een week zit je weer in het vliegtuig richting Londen.

    Mam :-)) xx

  • 29 Oktober 2007 - 18:05

    Petra:

    Hallo,
    Leuk om jullie belevenissen in Marokko te lezen en de foto's te zien, kan nu helemaal niet wachten om te vertrekken... En bedankt voor de tip waar jullie de kamelentocht hebben geboekt, ik heb het opgeschreven! :)
    groetjes,
    Petra
    www.2discover.net

  • 31 Oktober 2007 - 09:42

    Nadine:

    Hey siets..
    Ik heb het zo druk gehad afgelopen week, dat ik helemaal vergeten was om te kijken hoe het met je ging. Maar je bent ondertussen al weer terug zie ik, indd veel te kort he :) hahah
    maar het klinkt wel heeel prachtig allemaal hoor, krijg weer helemaal zin om te gaan reizen nu hoor, Maar dat duurt nog wel ff, eerst een reismaatje vinden ;)
    Nou ik zie je vast snel weer

    Groetjes Nadine

  • 06 November 2007 - 16:55

    Eelke:

    He Siets,

    En ja hoor, nu zit ze weer in Londen... Waar ik t gewoon met n weekendje Maastricht moet doen, overtref je me weer Hennie ;-) Maar t Limburgse is ook errug leuk! Echt goed shoppen!! He en thanx 4 je kaartje, heb er al helemaal zin in. Kom maar op met je tips & trics! Binnenkort Eindhoven dan maar, of kan je m'n niet-te-overtreffen andijviestampot niet weerstaan ;-) Veel plezier in Londen en maak ze niet te gek daar he.

    xx Hennie II

  • 09 December 2007 - 12:20

    René:

    Jullie gingen met de bus naar dat hotel in de woestijn. Wij plannen (in maart)een rondreis met met 4 personen met een "gewone auto" vanuit Marrakech. Denk je dat je met een gewone auto naar het hotel kunt rijden ??

    René rvdelsen@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 77524

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: