Merhaba - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Siets - WaarBenJij.nu Merhaba - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Siets - WaarBenJij.nu

Merhaba

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

19 Oktober 2007 | Marokko, Marrakesh

Goeieavond allemaal!!!

Hier even snel een berichtje via het grote net dat het hier met ons allemaal goed gaat!

Gister en vandaag al veel gedaan...

Gister na een snelle vlucht geland in het zonnige Marrakesh waar het nu 30 graden is en meteen op zoek naar een hostel, eigenlijk meteen gevonden alleen 1 probleem: GEEN douche! Maar dat maakt niet, want dan pappen we gewoon met de buurman aan en kunnen we daar douchen!

Na het wegbrengen van de tassen meteen het grote Djemnaa el-Fna plein opgegaan en hectisch, poepoe, wat een lawaai, Bangkok was er echt even niks bij. Er gebeurt van alles en er is van alles te zien en zo zaten Gijs en ik midden tussen de locals aan een straatstalletje Marokkaanse muntthee (nou ja, munt, meer suiker dan munt) te drinken met een TE GRAPPIGE Marokkaanse gast!!!! De mensen in de eetstalletjes op het plein zijn erg vriendelijk, maar de entertainers op het plein zijn alleen op 1 ding uit: GELD!

Na een redelijke nachtrust meteen vroeg op om eerst te ontbijten, van kamer te verwisselen en toen Marrakesh in te gaan... Hebben een aantal paleizen, markten/souks bezocht, de koranschool en een beetje ruzie gekregen met een local omdat we niet wilden betalen voor een gemaakte foto. Na dit alles snel naar het busstation om een ticket te boeken voor morgenvroeg waar een busreis van een dikke 10 uur op ons te wachten staat... om naar de WOESTIJN TE GAAN! ja dan moet het allemaal gaan gebeuren....

Uiteindelijk weer op het Djemnaa el-Fna plein beland waar we nu nog steeds zitten en aan een straatstalletje slakken gegeten hebben (met kop en al, in het begin een beetje raar) en verse jus dronken... zometeen ff relaxen en dan weer in 1 van de leuke straatstalletjes eten!!

tot zover het bericht, hier gaat het allemaal prima en het erge is dat de tijd nu al omvliegt!! maar we kijken erg uit naar ons avontuur van de komende 4,5 dagen: eerst de woestijn in, dan de Hoge Atlas en misschien daarna nog windsurfen aan zee... KORTOM: NOG GENOEG TE DOEN EN TE BELEVEN!

tot snel allemaal,

grtz Gijs en Siets xx

• 19 Oktober 2007 - 18:14

Elke:

Hey Siets en Gijs,

Leuk om ff een bericht van jullie te lezen. Zo te horen gaat het wel allemaal goed komen daar, maar daar was ik ook niet bang voor. Geniet ervan en tot over een dikke week.
    En Siets heb je foon bij? dan hou ik je wel ff op de hoogte over zondag. We zijn met 11 + Nadja...

Groetjes Elke

• 19 Oktober 2007 - 18:15

Janny:

Heej Sietske en Gijs, heerlijk te lezen dat jullie het naar je zin hebben en och wat maakt het uit waar je kunt douchen!! Ik wens jullie veel fun in de woestijn en maak de kamelen niet al teveel van streek met je wiebelkont Sietske. :P
    Liefs en kuss

Mam

• 20 Oktober 2007 - 08:54

Marleen:

Jeetje Siets en Gijs, wat wij in 4 dagen hebben gedaan doen jullie in 1 dag, haha! Die eetstalletjes zijn idd errug goed en het Koraninternaat vond ik erg indrukwekkend. Oooow ik ben jaloers! Hier heeft het zelfs gevroren vannacht... Geniet ervan, dikke kus

• 20 Oktober 2007 - 09:38

Ciska:

Heej Sietske!

Wat leuk dat je weer in het buitenalnd zit!
    Hoe lang dit keer? Welke landen gaan jullie allemaal zien?
    k woon en werk inmiddels in Rotterdam...erg leuk ook!

Liefs Cis

• 20 Oktober 2007 - 12:23

Annemarie:

Meissie meis! Heerlijk weer back to the gold old 'weazel.waarbenjij.nu'! Ik ken 'm nog uit m'n hoofd. Nu lekker samen weg met Gijs, de verhalen zijn weer goed dus wat wil je nog meer! Geniet lekker van jullie reis je hebt het dubbel en dwars verdiend na al dat harde studeren!
    Veel liefs Annemarie

• 21 Oktober 2007 - 18:11

Suus:

Ha Gijs en Siets,

Ik ben jaloers! Heerlijk man... Geniet er van! Leuk om te lezen dat jullie je goed vermaken.
    Fijne vakantie nog!

Kus Suzan Rongen

• 22 Oktober 2007 - 08:47

Annemiek:

hoi, hoi,

Zit er over te denken om naar Marokko te gaan. Is er een beetje een backpackers cultuur? Vanuit daar dingen georganiseerd? Ga alleen dus wel net zo gezellig om wat met andere mensen te kunnen doen!

Als je nog tips hebt; ik hoor ze graag!

Gr. Annemiek
    tienkeer@hotmail.com

• 22 Oktober 2007 - 09:32

Jasper:

Heey,

klinkt weer lekker ouderwets. Aankomen en meteen goed gasgeven. Gijs ik hoop dat je de plaatsnamen kunt onthouden, anders wordt Siets namelijk gek......haha

Veel plezier nog!

• 25 Oktober 2007 - 20:53

Elsje:

Hey levensgenieters;);)

Hoe bevalt jullie vakantie in Marokko??Is het een bietske skön doar???!!!Sietske bedankt trouwens nog voor het leuke cadeautje.Ik zal wachten tot je thuis bent, dat je gezellie mee kan gaan.

Nou tortelduifjes geniet nog maar lekker daar met zijn 2tjes..

X en een knuffel van elsjefiederelsje.;)

• 26 Oktober 2007 - 19:30

Siets:

Hier even een mailtje van ons uit het zonnige Marrakech weer....

Wilde alleen even laten weten dat we het prima naar onze zin hebben en Jasper, ik heb gewoon WEER dezelfde fout gemaakt met pinnen... hahahaha... gewoon 20 euri pinnen in de veronderstelling dat ik 200 euro gepind had: sommige dingen veranderen gewoon NOOIT he ;)

Verder heeeeeeel veel gezien, 400 foto's gemaakt (ja ok, Gijs maakt er dan ook meteen 30 wanneer we in de bus zitten ergens heen), een aantal gratis a-la-Peking-Express ritten gemaakt en heeel veel gezien en gelachen dus jammer dat het er morgen alweer op zit.

Vanaaf nog ff afpingelen in Marrakech en dan vliegen we morgen weer naar Nederland terug... pap en mam: het is NIEDERRHEIN IN WEEZE he!! Niet Dusseldorf of Amsterdam ;) Je moet maar even op Ryanair.com kijken of we op tijd vertrokken zijn, ik heb pap een smsje gestuurd met de vluchtnrs!!!!!!

HENNIES, TOT MORGEN en anders ZONDAG! En Ellie, wat is het nog geworden zondag met Nadja erbij??? Met mijn conditie zit het na een woestijntocht (de hoogste berg beklommen) en een aantal fikse wandelingen helemaal goed dus laat Deurne maar komen...........

AU REVOIR

Siets en Gijs xx

• 27 Oktober 2007 - 09:11

Janny:

Ha Sietske en Gijs,

We krijgen vanavond dus weer heerlijke "sappige" verhalen te horen van jullie, we verheugen ons erop. En Sietske, natuurlijk weten wij waar we jullie op moeten halen, we zijn alleen maar antiekblonT hoor. :-))
    Goede reis terug!

Kussss pap en mam

PS Gijs ik hoop dat je weer beetje opgeknapt bent.

• 27 Oktober 2007 - 11:15

Eelke:

He Hennie! Ben heel benieuwd naar je verhalen, wantte kon t niet laten..ook maar n ticket geboekt voor 8 dagen. Dus ik zeg, alle tips zijn welkom!! Spreek je snel! xx

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Don't dream your life, live your dreams!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

18 December 2008

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!