Junglebook.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Junglebook.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Junglebook....

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

10 April 2006 | Thailand, Chiang Mai

Deze keer niet over stampende olifanten in mijn hoofd na een geslaagde stapavond in Tillie ;) maar een real-life versie over onze trekking door de jungle in het noordwesten van Thailand... (oewimbawaboewimbawab.. en wel blijven zingen graag..) maar eerst krijgen jullie nog een algehele update...

05-04:
's Avonds zijn we met de nachttrein vertrokken vanuit Bangkok naar Phitsanoluk waar we om 1/2 3 's nachts aankwamen.. Stappen we uit de trein, blijken we ook meteen de ENIGEN te zijn die uitstapten. Aangezien onze bus naar Sukhothai pas om 6 uur vertrok zijn we maar op het station gaan slapen tussen de rare beesten, ratten en allemaal Thai die ons aanstaarden...

06-04:
Om 6 uur dus de bus gepakt naar Sukhothai waar we fietsen gehuurd hebben om het Historisch Park te ontdekken en op zoek te gaan naar de perfecte boeddha. Ook deze bleek voor ons weer onvindbaar dus na een lange lange tijd zoeken hebben we m uiteindelijk toch nog gevonden!!! Deze was vroeger helemaal bedekt met goud en best indrukwekkend om te zien. Hierna een bus genomen met ARKO want van AIRCO hebben ze hier nog niet gehoord naar Mae Sot (een uithoek in het westen van Thailand) Dit betekende: tussen 13 Thai, bagage en kippeneieren dik 4 uur hobbelend en stoekend over een gammele weg.
's Avonds wilden we ergens gaan eten maar konden we geen restaurantje vinden; we vroegen het aan een meidje en hupsakee.. ineens zaten Jasper en ik bij dat meidje achterop de scooter (dus Zwankie, geen bekeuringen voor mij als ik terug in NL met 3 man op een scooter zit ;))

07-04:
Ook deze dag stond weer in het teken van REIZEN! Deze keer hebben we een soort pickup truck genomen naar Mae Sariang, een NOG grotere en verdere uithoek waar we onze trekking naar de jungle zouden boeken. Onderweg kwamen we langs verschillende communities waar mensen echt primitief en totaal afgeschermd van de buitenwereld leefden. In Mae Sariang wilden we de trekking boeken bij een kleine touroperator maar deze man bleek nergens te vinden. En wat doen je dan in een gat met nog geen 7800 inwoners: dan zorg je gewoon dat IEDEREEN naar hem op zoek gaat.. zo gezegd zo gedaan en toen we de hoop bijna opgegeven hadden stond deze beste man ineens voor onze neus... dus de dag erna gingen we een jungletrekking maken van 2 dagen ipv 3 of 4 omdat het echt TE warm was!!

08-04:
We kregen eigenlijk een privetrekking want op de gids en ons na was er dus NIEMAND die mee ging op de trekking. Allereerst hobbelend en stoekend weer in een pickup gezeten naar een dorpje aan de grens met Birma waar we illegaal door de controlepost kwamen omdat hij vroeger deel uitmaakte van de Birmese stam.. Dus wij ALI-ILLEGALIE het Birmese riviertje op.. Verteld die Adul doodleuk dat als de boot dadelijk ergens tegenaan vaart dit lijken kunnen zijn omdat er nog steeds gevechten gaande zijn tussen Birmese en Thaise stammen. Ineens vond ik de boottocht een stukkie minder leuk :(
Na een half uurtje varen meerden we aan van waaruit onze HIKE kon beginnen door rijstvelden, over en door bergen, watervallen, bruggetjes, langs verlaten huisjes en kwamen we na een loodzware hike van een dikke 3,5 uur aan bij de Karen-stam waar we zouden overnachten. Ondertussen had ik met mn eigen lompheid mn armen en knie weer opengehaald omdat ik van een rots af was gevallen...
Bij de stam waren we echt n totale bezienswaardigheid want ineens stroomde het hele huis vol waar we verbleven en mensen kwamen ineens 'zomaar' langs om ons te bekijken. Na het eten, wat gemaakt werd van alles wat Adul die dag uit de jungle gevist had, hebben we nog geprobeerd om een gesprek aan te gaan met die mensen maar dat was erg moeilijk....
Daarna gaan slapen op een harde ondergrond met slechts een klein matje...

09-04:
En dan word je 's morgens wakker met een verrekte pijn in je rug omdat je de hele nacht op HOUT gelegen hebt.. Kijk je om je heen en dan zie je ineens een OLIFANT voor je deur staan en wordt er brood geroosterd op een kampvuurtje, nou dan ben je die rugpijn snel vergeten hoor ;)
Na het ontbijt zijn we op de olifant geklommen om een dikke 2 uur op dat beest(je) te zitten: MOWGLI returns... Ik vond het echt geweldig dat we door dat primitieve stukje jungle reden op zo'n megabeest maar je kreeg er wel behoorlijk een houten kont van. Na dit ritje moesten we nog een dik uur naar beneden afdalen om weer bij een Karen-stam te gaan eten. (En ook hier weer een hele bezienswaardigheid) Het was wel grappig om te zien dat er midden in de jungle zoveel tegenstrijdigheden bestaan want we zaten daar te eten bij een kampvuurtje, de mensen leven vrij primitief maar ineens gaat er in de middle of nowhere wel een telefoon, komt er een fles fanta op tafel en wordt het vuur aangestoken met een aansteker!!!!!
Hierna nog een klein uurtje langs en door beekjes en weiden met buffels en koeien gewandeld alvorens we opgehaald werden met een VEEWAGEN en we terug gebracht werden naar Mae Sariang waar we gisteravond aan de rivier gegeten en geRELAXED hebben. Want dat hadden we in die hele week eigenlijk nog niet gedaan...

Onderweg kregen we nog een voorproefje op wat we hier in Chiang Mai (waar we net aangekomen zijn in een bus met ongeveer 100 Thai waar er in NL nog gen 50 in zouden gaan) kunnen verwachten met het Songkran Water Festival; kinderen met tuinslangen en emmers water die het over je heen gooien.
Dat is ook de reden dat we nu in Chiang Mai zijn, wat we daarna gaan doen.... GEEN IDEE nog, als het mogelijk is naar Laos (of het kan hangt van mijn visum af) en anders zien we wel wat de route wordt...

Zo, jullie zijn weer op de hoogte van alle gebeurtenissen hier, ik ga nu proberen de fotos op te zetten... (en jullie mogen stoppen met het zingen/neurien van het junglebook nr)

xx Siets

  • 10 April 2006 - 09:16

    Janny:

    Sietske, gaaf zeg ben onder de indruk. Ben reuze benieuwd naar je foto's.
    Geniet er met volle teugen van meis....dikke kus van pap en mam

  • 10 April 2006 - 09:24

    San:

    He Siets
    Klinkt wel echt als n mega avontuur hoor, blijf wel echt jaloers. Je mist hier verder niets hoor, ben maar niet bang.
    Kus San

  • 10 April 2006 - 10:06

    Annemarie:

    Verdorie..ik was net begonnen met het neuriën van 'the tune' staan hier opeens 3 man op m'n kamer om te vragen of ik denk dat ik in de jungle leef!! :)
    Als ik het zo lees hebben jullie het echt geweldig ik ben dan ook razendbenieuwd naar je mooie foto's. Ik wil ook naar de jungle!!
    Big brother Annemarie is watching you! Kus

  • 10 April 2006 - 10:27

    Janny:

    O, ja ik wens je een Zalig uiteinde en een spetterend nieuwjaar toe ;-)) Wel apart om dat twee keer in korte tijd te vieren.:-)))Proost en enjoy xxx

  • 10 April 2006 - 10:30

    Ann L:

    GEWELDIG weer!! :D wát een avonturen!! ..ik zag Laos toevallig voorbijkomen bij de peking express ;) ...zag er superschattig en zonder drukte uit..al die gekke auto en fiets mobieletjes..TOP (lijkt me)!
    have fun xx Ann

  • 10 April 2006 - 10:33

    Siets:

    Hmm.. effe een tegenvallertje: geen Laos voor ons want dat is voor mij niet mogelijk met het visum dat ik heb... Moeten we dus iets anders op zien te verzinnen en ook de foto's willen er op de 1 of andere manier NIET op!! Ben er al een uur mee aan het klooien maar wil niet lukken. Moeten jullie dus nog even mee wachten, sorry... :(

    verder gaan we vanaaf naar een thaibox wedstrijd dus dat zal dan wel weer kicken worden denk ik zo.

    Ik hou jullie op de hoogte!

    dikke kus

  • 10 April 2006 - 11:02

    Hanneke:

    Ha Siets,

    Wat een avonturen! Spannend hoor allemaal.
    Geniet ervan, maar volgens mij doe je dat al met volle teugen!

    Groetjes Hanneke

  • 10 April 2006 - 11:16

    Elsje:

    Hey padvindertje.Het was weer een skön verhaaltje om te lezen..Ben erg benieuwd naar je foto's...Had je trouwens ook je loep mee genomen de Jungle in, om ook de kleine diertje van wat dicht bij te kunnen bekijken;);)..Een olifant voor je deur??Toch echt niet voor te stellen zoiets..Vind je echt een onwijs grote held dat jij op zo'n big big beest durft te gaan zitten hoor...al dat getoeter van dat beest wat zo mega hard gaat;);)...Heey miep veel plezier met jullie volgende belevenissen allemaal..en ik lees het wel weer..
    X

  • 10 April 2006 - 13:48

    Debs:

    Hey Jane en Tarzan, ik hoop dat alles goed gaat daarzo tussen de lianen en enge beesten en nog meer van dat soort ongein...anyways, geniet ervan Zwiebel...Kus deb

  • 10 April 2006 - 14:22

    Babbe:

    oewimbawaboewimbawaboewimbawaboewimbawaboewimbawaboewimbawa....

  • 10 April 2006 - 14:57

    Jasper H.:

    BOERUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

  • 10 April 2006 - 15:16

    Bud En Sanne:

    Helemal leuk zo op zo'n olifant.En al helemaal leuk als hij sóchtens voor je deur staat.Geniet er van!! Hoop dat je ff fijn met je mam hebt gekletst en dat het helemaal top gaat

  • 10 April 2006 - 15:17

    Rob (die Wazige Van De Bank):

    Hey jij, ja jij daar,

    tering terwijl ik hard zit te werken, zelfs harder dan normaal omdat jij er niet meer bent zit jij daar ff ver weg soms is het leven oneerlijk ;):)

    maar ja have fun en niet te zat he;) anders ga je weer vanalles door elkaar halen.

    Cya

    Rob

    (rob_hermans@Hotmail.com) (die had je nog gevrage)

  • 10 April 2006 - 17:37

    Xanadu:

    Heeej Minimuts,
    geweldige reis die je maakt hoor en weer hele leuke verhalen :)
    Have fun nog daar ennuh laat de rare beesten wel daar he ;-)

  • 10 April 2006 - 17:58

    Bud:

    hey sietsie ik vind het super wat je allemaal weer meemaakt op je tripje, hou vol en geniet er van!! suc6

  • 10 April 2006 - 18:05

    Mattie:

    Heej sietske:-) zo te horen vermaak je je daar weer prima !!! have fun daar en verheug me op je volgende bericht:-))

  • 11 April 2006 - 08:00

    Joyce:

    Anyway Sietsss...ik vin mooi!

    Dikke kus vanuit Nederland!

  • 11 April 2006 - 11:13

    Elke:

    Hey Siets,
    Zo te zien verveel jij geen minuut en valt er daar genoeg te beleven... ben wel een beetje jaloers hoor. Wij missen jou hier wel, zondag 3-0 verloren van Volkel beetje kansloos. Heel veel plezier nog en ik blijf je verhalen lezen.
    Groetjes x Elke

  • 11 April 2006 - 18:12

    Hennie 13 (nog Altijd!):

    Heej Hennie!
    Goed bezig daar!
    Jeetje, wat een enorme verhalen in zo'n korte tijd... Doe je goed! Helaas was mijn reisje naar Thailand gecancelled, vorig jaar... maar nu kan ik mooi een beetje mee genieten!
    Heel veel plezier nog... en maak er iets moois van!
    Kus

  • 11 April 2006 - 18:28

    Hennie 3:

    HEEEYZZ!!

    Gaat goed zo te lezen!

    VEEL PLZ!!

    XX Zwankie!

  • 12 April 2006 - 17:37

    Sjoekel:

    Hey Siets,

    Het ziet er allemaal goed uit daar, je hebt het volgens mij goed naar je zin. Hier in Venray wordt je niet wakker langs een olifant die je dan 2 uur meeneemt. Ik wens je nog veel plezier en tot weer in Venray of hier in het Jungleboek.

    Groetjes,

    Sjoekel

  • 12 April 2006 - 17:39

    Rob J:

    Hé Zwiebel, ik moet zeggen dat het op woensdagavond verdomd rustig is geworden in Tilburg, maar ik zie dat jij het goed naar de zin hebt. Echt gaaf! Veel plezier nog!

  • 12 April 2006 - 19:31

    Dorien:

    ha,Siets, het is allemaal erg indrukwekkend wat wij zo lezen, maar goed hou je haaks en tot de volgende keer.
    Groetjes Dorien en de rest

  • 13 April 2006 - 09:16

    Hennie 5:

    He Siets,

    Ziet er goed uit!
    Heb ik alvast een voorproefje wat ik over een maand ga zien! Super!
    Jammer dat je niet naar Laos kunt.
    Groetjes,
    Kim

  • 14 April 2006 - 11:05

    Maris:

    Heey Sietske,
    Echt super om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Ben wel jaloers hoor. Jullie leuke dingen meemaken en ik met mijn kop boven de tentamens. Iig nog heel veel plezier en ik lees de volgende avonturen snel weer!
    Liefs Maris

  • 15 April 2006 - 09:02

    Robbie W:

    Heey mafkazen!

    Eindelijk plaats ik ook weer eens een berichtje..

    Leuk jullie jungle verhalen te lezen. Tikkie jaloers? Dacht t wel! Maar ja, ik beleef hier ook mooie dingen..

    Have fun!

    Grtz Rob

  • 15 April 2006 - 16:53

    Jouw Lieve Collega Bianca:

    Heej Siets,

    Gaaf al die verhalen zeg... Mooi klote dat wij hier in de regen zitten.. Geniet er maar lekker van..

    Groetjes Bianca

  • 15 April 2006 - 17:06

    Ingel:

    hennie in da houws! ik zie dat je t uitstekend naar je zin hebt in t thaise. ik zeg: heel goed bezig! maare ga vooral door met het temmen van the elephants! en niet teveel in die lianen hangen!
    genier ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77582

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: