Songkran - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Songkran - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Songkran

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

16 April 2006 | Thailand, Nong Khai

oftewel.. Siets en Jasper back to KINDERGARTEN!! :D Maar ik zal weer even van voor af aan beginnen want jullie hebben weer een HOOP gemist:

10-4:
Nadat ik mijn vorige berichtje op de site heb gezet ben ik, op advies van mam, maar even langs het ZIEKENHUIS in Chiang Mai gegaan. Wat was nou het geval: ik had al een paar dagen erge last van mijn onderbenen dat die tintelden en ik vertrouwde het niet echt. Wij dus naar het ziekenhuis (wat meer leek op een grote lounge-hal met allemaal banken) en daar bleek het dus om een BEDBUG te gaan; dit is een klein beetje wat in de matrassen zit en je kunt er weinig tegen doen. Ik had daar dus een allergische reactie op en kreeg pillen en zalf en die helpen wel gelukkig, maar even schrikken was het wel...
Daarna snel wat gegeten om naar een echte THAIBOX wedstrijd te gaan! En echt IEDEREEN doet daar aan mee; van jong (11 jaar) tot oud en van man tot vrouw (al zou menig man totaal GEEN partij zijn voor die vrouwen, mijn god..) Het was wel kicken om het mee te maken en al helemaal omdat wij vooraan bij de ring zaten, samen met een Belg, een Engelse gast en onze OPPERDUDE uit HAWAII waar we ontzettend mee gelachen hebben.. Jasper en die gast gingen wedden op de thaiboxers en dat was echt zwaar lachen (ook al ging het elke keer om nog geen EURO! De spanning werd er alleen maar leuker door)

11-04:
SONGKRAN is begonnen! Oftewel: THAIS nieuwjaar. Het was de 1e dag van onze vakantie dat we lekker uit konden slapen en dus waren we volledig in de chillywilly en in de relax. Om 4 uur besloten we om alsnog maar even actief te gaan doen en een tempel bovenop een berg te gaan bezoeken maja onderweg werden we dus zeik en zeikenat gegooid door mensen die langs de kant stonden dus op een gegeven moment zijn we uit de tuktuk gestapt, hebben snel een andere tempel bezocht, zijn terug gelopen en hebben zelf een emmertje voor nog geen 50 ct gekocht om lekker mee te kleuteren!! :D :D :D Iedereen ondergooien met water; of het nou auto's, brommers, tuktuks of politieagenten waren: IEDEREEN MOEST NAT!!
's avonds nog naar de Night Bazaar geweest en wat kleding en zo ingeslagen...

12-04:
Deze dag bestond eik uit maar 1 ding: WATER GOOIEN! En geloof me; het is ONMOGELIJK om droog te blijven deze dagen!! Het was echt een gigantisch feest en de straten stonden overvol.. We stonden bij een rasta cafe met allemaal backpackers en het bier vloeide rijkelijk (behalve bij mij omdat ik net die dag met de medicijnen begonnen was) Ik ben toen met een Engels meidje iets gaan eten en toen ik terug kwam trof ik Jasper in verregaande staat van zatheid aan..... verder kwamen we die dag dus niet echt want er was weinig land te bezeilen met deze 2 kleuters ;) ;)

13-04:
Een actiever dagje: deze dag zijn we alsnog naar de tempel bovenop Thailands hoogste berg gegaan. Omdat het Thais Nieuwjaar was was het daar echt poepdruk maar gelukkig met alleen maar Thai dus weinig toeristen voor ons.. Nadat we terug waren kwamen we WEER in dat waterfestijn en dat ging dus weer de hele dag door! 's Avonds hebben we bij een straatrestaurantje gegeten en zijn we daarna de kroegen ingedoken in Chiang Mai (en voor het conglomeratieaapje van VENRAY: voor mij geen Temptation Thailand deze keer ;) en ook de rum laat ik staan want die is niet weg te krijgen.. het bier daarentegen wel en dat is IETSJE sterker dan in NL dus raad het gevolg maar ;) )

14-4:
Most HORRIBLE day van de vakantie! 15 uur in een bus zitten om een dikke 600 km naar het oosten af te leggen en het was een complete dodemansrit: een chauf die niet kan rijden, dronken spookrijders etc) Dus heerlijk dagje; en bedenk dat een airco bus het daar ongeveer n uur uithoudt en de airco dan uitvalt!!! :(

15-4:
Deze dag kwamen we in het meest noordelijke dorpje van het N-O aan: Nong Khai.. we hebben een GE-WEL-DIG guesthouse aan de Mekhong-rivier en het is hier zoooo relaxed dat we besloten hier nog een dagje langer te blijven. Er hangt een superrelaxed sfeertje! Gisteravond hebben we een boottocht over de Mekhong gemaakt met een mooie zonsondergang (vanaaf weer alleen dan in de hoop dat ie NOG mooier is) en zijn we dus voor de 2e keer deze vakantie Ali Illegali geweest, alleen nu in LAOS!

Dat was het eigenlijk wel wat we de afgelopen week meegemaakt hebben. Vandaag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een heel bizar sculpture park gefietst en ben ik zwaaaar verbrand. Vanaaf nog in de relax en morgen heeel vroeg vertrekken we naar het zuiden om daar een klein dorpje te bezoeken. Over 2 dagen zitten we alweer in BANGKOK waar we een vlucht gaan boeken naar het UITERSTE zuiden om daar ff lekker op een bounty-strandje te gaan relaxen.... :D :D

De foto's komen de volgende keer want ik kan ze er via deze pc niet opzetten!

Folks, ik hou jullie op de hoogte!

dikke kus Siets

ps: trouwens, heerlijk om als praktisch enige toerist hier door het land te reizen want iedereen staart je aan en IEDEREEN wil alles voor je regelen. zelf iets doen hoeft amper dus wij vermaken ons PRIMA!

  • 16 April 2006 - 09:00

    Janny:

    Fijn dat jullie het zo geweldig naar jullie zin hebben en tja je hebt onderhand ervaring met een "zatte"Jasper ;-)dus dat komt goed. Geniet en relaxt. dikke paaskus van ons.

  • 16 April 2006 - 10:18

    Dorien:

    ha, siets, fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Geniet er lekker van, en doe rustig an!!! groetjes Dorien en fam

  • 16 April 2006 - 12:45

    Wouter:

    Volgens mij ist maar goed dat jij aan de medicijnen bent geweest...anders waren er nu 2 nederlanders vermist in thailand ;0. Maar t klinkt weer allemaal supervet! veel plezier nog. x wouter

  • 16 April 2006 - 15:15

    De Homo's Van De Lolliepop: Rob En Gijs:

    Zekerz mooie verhalen. Hebben ze daar ook stuiterballen? Gisteren in de zenith niet, dus dan komen we ze wel in Thailand halen als het moet.
    Geniet nog van de mooie reis.

    Groeten van de twee dweilen uit het limburgse landschap

  • 17 April 2006 - 12:04

    Siets:

    JOEHAI,
    En dan lukt het nu ineens wel met de foto's. Ik zal beloven dat ik de volgende keer ook foto's van mij en Jasper erop heb... (als we op het bountyeilandje liggen en snoeibruin zijn, want nu zijn we verbrand!) En m'n haar is gelukkig BLOND aan het worden dus no worries ;) ;)

    Ik denk aan jullie!!! (vooral overmorgen...)

    kus Siets

  • 17 April 2006 - 14:25

    Een Van De Twee Zatte Dweilen Uit Het Limburgse La:

    Hey Zwabbeltje! Thanks voor je mailtje. Heb je uiteraard terug gemaild. Heb weer genoten van dit nieuwe spannende verhaal en de foto's! Let je een beetje op Jasper ;)

    Grtz de stuiterballen koning!

  • 17 April 2006 - 14:28

    Rob:

    De naam van het vorige bericht moest zijn:

    Een van de twee zatte dweilen uit het Limburgse landschap!

  • 17 April 2006 - 15:56

    Debs:

    Hey Zwiebs, klinkt weer helemaal goed maar ik ben in de war...paaseieren zoeken tijdens nieuwjaar :S ?!!?!? aahhaah hoe dan!?!?!? maarre effe serieus mooie fotos he, en ik moet zeggen dat ik helemaal met je mee leef in die bussen, haahah onze school bus (waar we mee naar wedstrijden gaan en zo) is net zo'n piece of shit...airco voor 50 minuten en daarna lekker sauna-en...anyways, pas op voor met waterpistolen bewapende thaise feestgangers... Dikke Kus Deb

  • 18 April 2006 - 11:50

    Annemarie:

    Meissie, wat een belevenissen weer! Klinkt echt te gek. Vooral dat 'guesthouse'. Op het moment dat ik dit berichtje schrijf komt hier met bakken uit de hemel vallen. Lucky you two dus! Die BEDBUG vink echt heel apart. Goed dat er verder niks aan de hand is met je! Nou Zwiebelmeis ik ga weer verder met m'n adviesje schrijven. Write to you soon!! Kus ook voor Jasper, Annemarie

  • 18 April 2006 - 15:26

    Gea:

    We genieten van jullie belevenissen.Fantastisch om dat allemaal me te maken.
    Groetjes van ons

  • 19 April 2006 - 11:08

    Elsje:

    hey meisje..wooh dat is wel even schrikken zeg!!! maar ben maar blij dat je geen enge ziekte hebt opgelopen daar!!!Nou nou ik hoor het al je word daar lekker in de watte gelegd..;);)...Komt dat omdat jij vrouw bent en blond;););)??hey meisje geniet er nog maar ff lekker van met zijn tweetjes;) want binnenkort mag je weer alleen gaan jungelen;);)maar gaat zeker goed komen met jouw...Dikke kus

  • 20 April 2006 - 11:32

    Maria:

    Hallo Sietske, heb gisteren bij je moeder alles gelezen en foto's gekeken. Ik kan nu zelf ook weer op je site en vind het leuk om te lezen/zien wat je allemaal meemaakt. Nog veel plezier gewenst en
    groeten van Maria en de mannen.

  • 20 April 2006 - 17:48

    Marleen:

    Siets dit is echt té cool allemaal! Gave foto's ook zeg! Nog 3 dagen en dan zit het voor mij erop, beetje jammer hoor... We mailen en ik hou je up to date!!!
    Dikke kus

  • 21 April 2006 - 07:06

    Annemarie:

    Ben zó benieuwd waar jullie nu zijn en alweer meegemaakt hebben!!
    Hier alweer een werkweek te gaan..nog 2 left..
    Morgen optreden in Brummen, jaja je komt zo nog eens ergens. Het lenteweer begint hier eindelijk door te breken al staat het vast in geen verhouding tot jullie zomerweer! Veel plezier en hou ons op de hoogte!! Kus Annemarie

  • 21 April 2006 - 15:22

    Siets:

    Ff snel een update:
    1. we zitten nu op kho phi phi (ja dat eiland van de tsunami)
    2. lees: BOUNTY-eiland
    3. ik ben giga verbrand maar het bruine komt er nu ook doorheen
    4. we zitten met een paar rastahoofden in een te coole bar RUM te drinken.. OEPSIE AGAIN
    5. het eiland is overbevolkt met ZWEDEN ;)
    6. ja da wast eik..ik ga weer verder waar ik mee bezig was.. r u m :D

    ow enne 7. we zijn gaan duiken/snorkelen vandaag. INCLUSIEF SHARKS EN TURTLES en 10.00000000 visjes

    dus het motto is: wij vermaken ons prima..

    snel weer een update!

    xx siets en jasper

  • 22 April 2006 - 10:47

    Janny:

    FF een update uit Venray: We zitten binnen bij de kachel :-( De rum hebben we nodig om warm te worden.
    Bruin worden doen we middels de zonnebank.
    En van binnenuit kijken we naar de vissen in de vijver. Kortom we genieten van jullie verhalen en wanen ons ook op een tropisch bounty-eiland.Liefs en kuss pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 77581

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: