Mars, Snickers en... - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Mars, Snickers en... - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Mars, Snickers en...

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

23 April 2006 | Thailand, Surat Thani

BOUNTY(eiland)!

Denk je eens in: een te wit strandje, helder groen/blauwe zee, strakblauwe lucht en een hele hoop palmbomen met overrelaxte eilandbewoners. Ja mensen, in deze omgeving hebben wij de afgelopen 4 dagen geleefd en eigenlijk beviel het ons PRIMA.

Toch een complete update (want het leven van een backpacker bestaat niet altijd uit zon, zee en strand.. maar 99% van ONZE tijd die dagen wel)

17-04:
Deze dag zijn we vanuit het noorden (ja een hele tijd terug) naar het zuiden richting Bangkok vertrokken. Op weg naar Bangkok hebben we een tussenstop gemaakt in Phimai waar we een bekende Khmer-tempel bezocht hebben. Best vreemd want ondanks dat deze bekend staat als een gelijkenis van Angkhor Wat in Cambodja bleek het eigenlijk totaal niet toeristisch te zijn. Leuk dorpje voor 1 dagje.

18-04:
Kan er eigenlijk maar een paar dingen over zeggen over deze dag:
We zijn met een bus vertrokken naar Bangkok waar we tegen het einde van de middag aankwamen. Een simpel guesthouse geboekt vlakbij Khao San Road (DE straat voor backpackers in Thailand) Hier zijn we op een terrasje gaan zitten en pas 's avonds weer vanaf gegaan. We ontmoetten daar een Nederlander die al 7 jaar in BKK woonde en hebben er gezellig de hele avond mee zitten ouwehoeren..

19-04:
Na een pauper nacht (rotherrie..) hadden we het luxe leventje als backpacker weer te pakken: VLIEGEN voor maar liefst 30 euri's naar het zuiden: KRABI. Een uurtje later waren we daar waar we de boot naar KHO PHI PHI gepakt hebben. Het weer in Krabi veel mee; beetje regen maar op weg naar Kho Phi Phi veranderde dat en was het zonnig. Midden op het eiland hebben we een superguesthouse gevonden waar we meteen 4 nachten gebleven zijn. En de zonsondergangen zijn MOOOOHOOOI hier.. :)
's Avonds zijn we naar een rastabarretje op het strand gegaan en het bier hier, ik heb het al eerder gezegd maar na 3 bier tolt alles in je hoofd! Ik heb daar nog de halve nacht met een Zweed zitten ouwehoeren voordat ik maar eens draaiend m'n bedje inging (en sorry voor degene die ik toen op msn gesproken had ;) )

20-04:
KATER uitgeslapen en zoals elke morgen een sandwich met tuna naar binnen gewerkt en een wereld fruitshake! Hierna de zee maar eens verkend en WARM dat ie is.. je snapt er geen donder van. Deze dag niet veel gedaan behalve gerelaxed, met de rasta's geouwehoerd en 's avonds op het strand gehangen.

21-04:
Deze dag ging Jasper duiken en had ik DE PECH dat ik het niet kon vanwege mijn oren. (het HAD wel gekund maar ik moet ze eik eerst na laten kijken door een arts en ik durfde de gok niet aan.. Voor de insiders: Rob, remember mijn laatste duikervaringen; duikfles die in mn nek knalt, siets op kop in het water, knallende oorpijn erna.. dus je weet het) Dus werd het snorkelen voor mij maar dat was net zo vet omdat je met gemak 10 meter diep kunt kijken. De rest was duiken en toen ben ik met een Thaise jongen gaan snorkelen en hebben we megaschildpadden, haaitjes en duizenden verschillende visjes gezien!! Te vet om te zien.. Ook zijn we nog naar het eiland geweest waar de film 'The Beach' opgenomen is.. En echt waar: paradijs op aarde bestaat echt!
's Avonds bijna traditie getrouw maar weer naar de rastabar gegaan en hebben we 2 engelse meidjes ontmoet waar we die avond mee op stap zijn gegaan. Voor de laatste keer: rum heb je hier niet nodig, dat bier doet al voldoende!!!

22-04:
CHILLIWILLY das het enige wat ik over deze dag kan zeggen: gewoon strandhangen, boekie erbij en RELAXEN

23-04:
Vandaag zijn we vertrokken met de relaxboot terug naar Krabi vanwaar we net een bus gepakt hebben naar het totaal leveloze en uitgestorven Surat Thani. Morgen vertrekken we naar Khao Sok, een nationaal park waar we 2 nachten blijven voordat we weer met de trein teruggaan naar Bangkok.(TIME FLIES ongelofelijk)

---------------------------------------------
Even wat andere info:
ik heb vanaf nu een THAIS nummer waar jullie me op kunnen bellen/smsen, dit nummer is:

006657848501

Mijn andere kaart stop ik er elke avond nog in dus mocht het niet lukken, mijn Nederlandse nummer doet het ook nog altijd :D

En voor degene die me willen bellen. Check www.spaartelecom.nl en via die site (0900-nr) kun je me voor maar liefst 2 ct per minuut bellen!!!!
---------------------------------------------

Mensen thnx voor de reacties ennuh voor HENNIE 15:
volgend jaar gewoon weer het middenveld want ook ik ga nog een jaartje door bij SVV dus 1,2,3 tik en BAM GOAL weer! (al is het dit seizoen weinig gebeurd tussen ons maar volgend seizoen herkansing)

Time flies want over 2 maanden sta ik alweer op schiphol maar tot die tijd, mogen jullie nog genieten van mij op afstand want de foto's komen eraan ;) ;)

kus Siets

  • 23 April 2006 - 10:33

    Janny:

    Weer een verhaal om jaloers van te worden Sietske. En wij maar hopen op een klein zonnestraaltje. Veel plezier op de terugreis naar Bangkok. Kuss

  • 23 April 2006 - 11:02

    Siets:

    Hmm.. zie nu dat de foto's niet bepaald scherp zijn maar ja, het is maar dat jullie een idee hebben! De rest moeten jullie maar persoonlijk komen kijken een keertje :p

  • 23 April 2006 - 14:22

    Dorien:

    hallo Siets,het is weer een boeiend verhaal, hoor.
    Geniet maar lekker van alles.
    heel veel groetjes Dorien en de rest

  • 23 April 2006 - 15:35

    Henk En Petra:

    Hoi Siets en vooral Jasper,

    Wij zijn pas terug van onze vakantie in het Midden-Oosten en waren heel benieuwd naar jouw verhalen.
    Maar zo te lezen maakt onze kleine meid het goed,dat kan ook moeilijk anders met Jasper in de buurt.Laat ons nog meer genieten van je spannende verhalen,veel liefs van ons

  • 23 April 2006 - 17:25

    Eelke:

    Heeej Siets,

    Wauw wat n heerlijke verhalen weer zeg! Ik zie groennn...wil weer terug!! Maar vanaf nu heb ik weer internet, dus ik ga je weer trouw volgen. Heel veel plezier nog, drink nog n singha op mij... X

  • 23 April 2006 - 20:15

    Annemarie L:

    WOOOOOOW!! écht wát een paradijs daar!.. *zucht* het lijkt ook écht zoals in de film gewoon!! oooh ik ben nóg jaloerser nu ;)! die rasta-mannetjes zien er ook errug "bob-marley-gezellie" uit :D hihi!
    ..kheb ook vakantie gehad een weekje, maar dan zonder énige zon..(die zelfs nog wél voorspeld was, maar niet kwam opdagen..) :( me "marilyn monroe" hangt trouwens aan me muur..PRACHTJUWEELTJE! :D
    hééél veel fun weer! en veel succes met het werken straks..?! of duurt dat nog eventjes??
    kus, Ann

  • 24 April 2006 - 08:48

    Suzan:

    Ha Siets,
    Wat ziet het daar heerlijk uit!! Ben jaloers!! Geniet ervan!!
    Kus Suus

  • 24 April 2006 - 13:50

    Debs:

    Living the BIG life zie ik...ik zie je al helemaal zitten in je diva positie op het strand met een cocktail in de hand en een grote, brede, lekkere....euhm ik bedoel, een kleine, korte, thai....die je frisse wind toe wappert met een palmboom blad!!! :D

    X vanuit het andere bounty eiland achtige deel van de aardbol...

  • 25 April 2006 - 07:53

    Marlous:

    ik wil meer en meer en meer en meer foto''s ;) dan kan ik nog jaloersder worden (goed Nederlands hihi)

    Dikke kusss

  • 25 April 2006 - 08:33

    Elsje:

    Hey siets, het weekend ook weer goed door gekomen?? die foto's zien er werkelijk echt schitterend uit....Geniet er nog maar lekker van...en ik doe je gauw keertje ff mailen...
    X elsje

  • 26 April 2006 - 10:02

    Annemarie:

    :( Het is niet eerlijk..hier motregent het de hele dag en is al hélemaal geen bountystrand te bekennen! Ik wil ook naar Thailand!
    Siets, wat heb jij het daar geweldig als ik het zo lees! Op de jittastraat vind ik het maar eenzaam zonder jou!
    Kus Annemarie

  • 26 April 2006 - 11:36

    Janny:

    Wat leuk Sietske dat je daar een echte zijden jurk hebt laten maken voor jezelf, ik ben reuze benieuwd moet ik zeggen. Geniet nog van de laatste dagen samen met Jasper. kuss van ons en poot van Rakker

  • 26 April 2006 - 17:20

    John En Gea:

    Volgens mij heeft oranje plaats gemaakt voor blond.
    Leuke foto's!
    Geniet van jullie dagen.
    We zijn erg benieuwd naar de verhalen, die we zondag te horen zullen krijgen.
    We wensen je, ook zonder Jasper, nog veel reisplezier.
    Groetjes.

  • 26 April 2006 - 19:52

    Tonnie:

    ha sietske,leuke verhalen en mooie foto s. het gaat je weer goed af zo te horen.groetjes tonnie en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Surat Thani

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 77585

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: