Jut zonder Jul vanaf nu.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Jut zonder Jul vanaf nu.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Jut zonder Jul vanaf nu..

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

29 April 2006 | Thailand, Bangkok

Het lijkt zo kort geleden dat ik iets op de site gezet heb (en eik IS het dat ook maar ondertussen hebben we weer een hele hoop meegemaakt hier!) Dit is ook meteen het 1e verhaal zonder JASPER want die is net vertrokken per taxi naar het vliegveld.. :( Dus vanaf nu is het JUT zonder JUL (met korte U ;)) on the road... tot die tijd zal ik jullie vermaken/verblijden met weer een verhaaltje!

24-04:
Deze dag zijn we met een lokale bus naar het nationale park Khao Sok vertrokken. (alle duidelijkheid op een stokje, dit was nog in het ZUIDEN) Toen we hier aankwamen konden we helaas niet in een hutje op het water slapen maar er was wel een ANDERE optie: een BOOMHUT! Dus Tarzan en Jane hebben een nachtje in een boomhut in het regenwoud geslapen.

25-04:
Aangezien we een beetje in de sfeer van de relax waren blijven hangen besloten we om dat voor een paar uurtjes te doorbreken en een hike te gaan maken door het regenwoud. Op de planning stond een aantal km wandelen maar verder dan 2,5 heen en terug zijn we niet gekomen dankzij de levendige beestjes die BLOEDZUIGERS heten!! Jasper had er een aantal die hem goed gepakt hadden en dat ziet eruit joh.. beide voeten onder het bloed. Ik had geluk dat ik er net op tijd 1 op mn voet zag zitten voordat ie aan het werk kon gaan! Na onze hike zijn we met een lokale bus teruggegaan naar Surat Thani vanwaaruit we de dag erna met de trein van het zuiden naar Bangkok terug wilden gaan. Helaas pindakaas voor ons.. TREIN VOLGEBOEKT. Dan maar een nachtbus (a la Salou idd) naar Bangkok geboekt waar we 's morgens om 5 uur al aan kwamen. Relaxed hostelletje vlakbij Khao San Road geboekt en gaan pitten.... :D :D :D

26-04:
Back in Bangkok; deze dag zijn we eerst naar Chinatown gegaan om een tempel (de zoveelste van de vakantie) te bezoeken. Allereerst hadden we een tuktuk gevonden die ons voor 20 baht (40 ct ongeveer) daar wel heen wilde brengen als we EERST even 10 min bij een winkel naar binnen wilden (zij krijgen dan benzinebonnen) Wij dus gedaan en wat eigenlijk ons GOEDKOOPSTE tuktuk-ritje zou zijn werd ons DUURSTE; een uur later waren Jasper en ik enkele duizende Bathjes armer maar wel een driedelig pak en een avondjurk (HANDGEMAAKT) rijker!
Deze dag zijn we ook nog op de hoogste toren van Thailand geweest: 309 meter hoog stonden wij daar op de 84e verdieping van een wolkenkrabber naar de skyline van Bangkok te kijken!

27-04:
HEAVY DAGJE!!!
Deze dag besloten we om voor de 2e keer een poging te wagen om de Bangkwan gevangenis te bezoeken. Deze keer waren de mensen daar ietsje behulpzamer en lukte het ons WEL om iemand op te zoeken. We hebben Rien Parlevliet bezocht en hebben een klein half uur met hem gepraat. Deze man zat al 5 jaar vast vanwege zijn betrokkenheid bij drugssmokkel. We kwamen daar in ruimte terecht waar we plaats moesten nemen in een hokje met tralies ervoor. 1 1/2 meter verder zat hij, ook in een hokje met tralies ervoor. En de verhalen die hij vertelde waren niet misselijk, even een kleine greep uit wat hij allemaal vertelde:
- ze krijgen maar 1x per dag te eten en dit is elke dag hetzelfde. Drinken krijgen ze regelrecht uit de rivier gepompt.
- hij zei letterlijk: de een z'n dood... wat dus wil zeggen dat ze elkaar vermoorden om IETS te eten te hebben!
- ze zitten met 30 in een cel met alleen een gat in de vloer dat dient als wc... 15 uur per dag zitten ze binnen!
- de gevangenen verkrachten, vermoorden en mishandelen elkaar en de helft is besmet met HIV
- de politie daar is zo corrupt; je kunt ze omkopen met sigaretten om toch je spullen te krijgen die familieleden opsturen. Ook schoppen ze de gevangenen soms letterlijk de rolstoel in..
- Wanneer gevangenen overgeplaatst worden naar een andere cel worden de kettingen die aan hun benen vast zitten niet met een sleutel vastgemaakt maar dichtgelast!

En zo waren er nog veel meer shocking verhalen die hij vertelde. Deze gevangenis geldt als ergste van heel Thailand en NIET normaal hoe erg die politie daar is. We vonden het een heel heavy gesprek maar ook wel erg relaxed. (in de zin van dat hij heel relaxed in het praten was en ons echt wel op ons gemak stelde)

Na de gevangenis zijn we nog door Chinatown gaan wandelen; wat een puinhoop en hectiek daar niet normaal!!

28-04:
En dat noemt men VAKANTIE! Om 6 uur ging de wekker om naar Kanchanaburi te gaan, oftewel: de RIVER KWAI! En in de trein hier naar toe een MEMORABEL momentje meegemaakt; 2 Thaise mannen zaten me al de HELE tijd aan te gapen en ineens vroegen ze of ze een FOTO van me mochten maken... MIENE GOD ;) Ik vond het best maar daarna BLEVEN ze maar aandacht trekken.. :( Beetje jammer. Die trein was trouwens zo gammel als iets want ik ben 1 keer door die houten bankjes heengezakt.
De bridge on the river kwai was wel iets aparts. Helemaal als je bedenkt dat er tienduizenden mensen gestorven zijn bij alleen al de bouw ervan! We hebben daar met een longtailbootje een grot (de SLECHTSTE die ik OOIT gezien heb), een oorlogskerkhof en een oorlogsmuseum bezocht wat ik wel heel indrukwekkend vond.
Het was een heavy dagje want we vertrokken 's morgens om 1/2 7 en waren 's avonds om 7 uur pas weer terug. Die avond dus ook niet al te veel gedaan en van ons voornemen om een meter CHANG-bier kabouter te maken is niet echt meer gelukt... (en dat was maar goed ook want van 3 bier heb ik m al hangen :D)

29-04:
SHOPPING DAY..
De laatste dag van Jasper en dat betekende SHOPPEN WIE GEKKEN! Toch redelijk uitgeslapen en daarna op pad (met de grootste gek in een tuktuk.. die man was zo geflipt maar dan LETTERLIJK. We dachten dat ie onder invloed was)
We hebben de weekendmarkt bezocht (HECTISCH EN CROWDED), een groot winkelcentrum en later ook nog Khao San Road en met een aantal tassen zijn we terug gekomen. En dan heb IK me nog ingehouden.. maar Jasper zn tas is toch wel een stukkie zwaarder dan toen we heen gingen...

en dan ineens... is het tijd om afscheid te nemen!! :( De maand ging echt supersnel voorbij en nu zit ik hier alweer in m'n eentje in een internetcafe dit verhaaltje te typen!

Morgen vertrek ik met de bus naar Singburi (noorden van Bangkok) waar ik maandag met mijn oriëntatiemaand begin in het project. Hoe het daar allemaal zal gaan verlopen: GEEN IDEE maar dat zien we wel weer!

--------------------------------------------
En even een berichtje voor de jarigen:
FEN, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG VANDAAG!!!

Suus alvast feli voor dinsdag en Eel aka MINI maak er een feestje van donderdag! Ik zal aan jullie denken en er 1 drinken op jullie!
--------------------------------------------

En voor Jasper: Uiteraard (met n T) ga ik jou (met een W) missen hoor.. Maar dat weet je eigenlijk (met korte EI) al ;) ;) Enne.. de MOSSOEN is weer goed aan de gang maar daar zul jij nu weinig van merken in je airco-taxi annex vliegveld!

Kus Siets

ps: voor ik het vergeet.. FOLKS; niet te zat met deze Koninginnedag he ;) I'LL KEEP AN EYE ON IT!!!!!!! BIG BROTHER IS WATCHING YOU ALL.. WAKIKIDAN.. gans tachinardi.. :D

  • 29 April 2006 - 16:35

    Ilse:

    He swiebel,
    ik kan echt maar 1 ding zeggen; wat heb jij t weer goed voor elkaar! Gaaf joh!! Succes met je project.. Groeten uit loon in dit geval ;)

  • 29 April 2006 - 17:09

    Janny:

    Zo zie je maar weer het is niet allemaal rozegeur in Thailand wel een hele bijzondere ervaring voor jou en Jasper daar in die gevangenis en bij de river Kwai. Heb moeten lachen om je kledingverhaal en natuurlijk willen we wel een keer een foto zien van jullie twee samen op sjiek :-)) Alvast heel veel succes met je project.Dikke kus en knuff van pap, mam en Roel

  • 30 April 2006 - 02:18

    Babbe:

    siets, je bent een bikkel (en ik ben dronken...).wilde dst ik ook daar was. liefs

  • 30 April 2006 - 08:26

    Sanne:

    Gewoon ff een dikke knuffel

  • 30 April 2006 - 10:03

    Mini:

    Haha, herkenbaar!! Lachen he die boomhut, echt jammer dat je niet naar t meer kon gaan. Maar ja, 's nachts via n inimini padje naar boven klimmen om vervolgens kikkers tegen je aan t voelen springen als je je behoefte doet in n gat in de grond is ook niet echt flex..
    Pff, heavy verhaal zeg trouwens die gevangenis. Zo zie je maar weer dat je t beter bij hoofdpijnbier Chang kunt houden ;-)
    Super veel plezier met t project, ben heel benieuwd!! x Eel

  • 30 April 2006 - 10:06

    San:

    He Siets
    Je hebt niets gemist hoor met koninginnennacht/dag, geen Puk en Pien op jacht dit jaar... Heb me rustig gehouden hoor.
    Kus ik

  • 30 April 2006 - 13:59

    Dorien:

    hallo siets, ik hoop dat je zonder Jasper de overige 2 mnd. ook doorkomt.
    Veel sukses en veel plezier groetjes dorien

  • 30 April 2006 - 16:19

    Ex Reis(t)genoot:

    Haai,

    Ach die mossoentijd kom je ook makkelijk door!!! Die is net als in echt, kort en heftig. Maar daarna komt het mooie Thaise weer weer snel te voorschijn!

    NL is gwoon same shit diferent day, enjoy Thailand!

    Kus

  • 01 Mei 2006 - 05:08

    Gea:

    Sietske,
    We hebben enthousiaste verhalen gehoord over het Thailand avontuur.Ook de honderden foto's waren super.
    Hopelijk ben je snel over je dip heen.
    Groetjes

  • 01 Mei 2006 - 06:55

    Annemarie:

    Ha Iebeltje Zwiebeltje! Wat een verhaal maar weer..ik heb 'm speciaal bewaard voor de maandagmorgen bij OSB! Wat een indrukwekkende dingen maken jullie mee! GEWELDIG! Hoop dat je je niet té eenzaam voelt zonder Jasper. Jij maakt in ieder geval hartstikke snel nieuwe vakantiemaatjes dus dat gaat goed komen hoor!
    Dikke kus uit 's Hertogenbosch, ik vind je supercool!
    Kussie An

  • 01 Mei 2006 - 08:02

    Oelie:

    Hee Zwiep,

    Eindelijk verlost van die vervelende jongen!! Nu kun je tenminste ongestoord achter de thaise mannen aan.

    Veel sucks en sex,
    Roel

  • 01 Mei 2006 - 09:15

    Hein:

    Hoi kleintje pas goed op jezelf nu tarzan er niet meer bij is.ik hoop dat je het zonder tarzan ook red.Anders denk je maar aan die mooie uurtjes in de veltheymer die we samen hadden met tarzan maurice en ik zij de gek.Ik hoop tarzan snel te spreken.en kleintje jouw ook over twee maanden. nog veel plezier de komende tijd. en ik blijf je volgen met die mooie verhalen die je voor ons hebt. en foto,s gr hein

  • 01 Mei 2006 - 20:24

    Xanadu:

    Heej Minimuts, vanaf nu dus ook een beetje werken erbij ;-) Heel veel succes alvast met je project.

  • 02 Mei 2006 - 09:58

    Zwankie:

    Hey Siets!

    Zo te lezen gaat het weer TOP!

    Heb het erg druk, mail je binnenkort ef!

    Succes!

    Kus Anke!

  • 02 Mei 2006 - 10:25

    Siets:

    Aloha,

    Nou die dip daar ben ik gelukkig wel overheen maareuhm.. ex rijs(t)genoot: wat moest ik effe een paar dagen afkicken zeg dat ik zonder jou ineens wakker werd haha! (eik geen haha want het was seri zo maar da wist je al!)

    Verder gaat het allemaal goed hier.. van het weekend op de update. Heb weinig tijd nu. Gister welkomsfeestje gehad ennuh.. ik ga mijn vrijwilligerswerk doen: OP EEN BOUNTY-EILANDJE!!

    tot zover even!

    kus Siets

  • 02 Mei 2006 - 10:53

    Kelly:

    hoi,

    siets ik heb je foto,s bekeken maar ik heb er maar een woord voor gewoon 'geweldig'. Je bent goed bezig erg mooi. Ben benieuwd naar de rest van de foto,s als je thuis bent. Nouw kga zo maar klaar maken voor te werken jaja dat zijn nog eens andere dingen die hier gebeuren.
    groetjes x kelly

  • 02 Mei 2006 - 16:04

    Ovi:

    Mi Haow [of wat dan ook]. Heb je alweer zin om gezellig bij de rabo te komen werken en met me te mailen? Veul plezeer nog en Roeët, Gèl en Gruun is de kleur van Vastelaovend. Ajuu Paraplu.

  • 03 Mei 2006 - 10:16

    Siets:

    @ OVI!

    ZEG NIET ZO HE.. Ik MIS CARNAVAL! maar lang leve de mp3.. want dat nr heb ik NATUURLIJK op mn mp3 staan :)
    volgend jaar weer.. ik ga nu naar mn thaise les :(

    kus aan iedereen

  • 03 Mei 2006 - 11:20

    Janny:

    Hoi FHA, :-)) Leuk dat je een Thaise naam hebt gekregen met een betekenis die precies bij je past. Thaise kookles, de Thaise taal, Thaise massage (hou me aanbevolen voor het laatste als je thuis bent)Leuk om zo de cultuur van het land te leren kennen. Succes met je programma daar.Kusss mam

  • 03 Mei 2006 - 23:37

    Henriette:

    Geniet van je avontuur in Thailand en haal alles eruit wat er in zit. Misschien herken je me nog, ik werk nu weer opnieuw net als in januari bij de Rabobank/interpolis. Ik heb via Roosje jouw website kunnen bekijken. Ziet er prima uit. Gehoord dat je op de laatste dag nog iemand flink de waarheid hebt verteld. Veel succes en goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 4434
Totaal aantal bezoekers 77582

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: