Chan chiel FHA! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Chan chiel FHA! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Chan chiel FHA!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

05 Mei 2006 | Thailand, Singburi

Jaha, mijn eerste lessen Thais werpen zijn vruchten af (voor Babbe: ook al heb ik gezopen, mijn Thais gaat er hier NIET op vooruit ;))

Maar goed, ik zal dalijk in het mailtje uitleggen waar die naam op slaat. Allereerst een kleine update van mijn eerste week hier in Singburi in de middle of nowhere, met precies 1 internetcafe dat elke dag bevolkt wordt door kleine Thaise jongetjes die de hele dag lopen te gamen.. :(

De eerste 2 dagen heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan op een beetje thaise les, relaxen in de hangmat, wat tempels bezoeken en een beetje zwemmen na dan.
Elke dag hebben we een paar uur Thaise les en het lijkt wel of ik back to school ben; kan mijn aandacht er precies een uurtje bijhouden en dan vind ik al die beestjes die hier rondrennen ineens geweldig interessant :D

Gister de gebruiken van het Boeddhisme geleerd en de monniken in de tempel Engelse les bijgebracht wat heel leuk was.

Vandaag zijn we naar een rosegarden geweest, hebben we wat rijstvelden bezocht en hebben we toegekeken hoe een man vruchten uit een boom haalde op 20 meter hoogte. Verder kom ik net uit het zwembad dus jullie merken dat ik het alweer behoorlijk zwaar begin te krijgen. :D

En dan nu mijn naam: chan chiel FHA (ik heet FHA) Op de eerste avond hadden we een welkomsfeest en daar ging ik met een Ierse jongen en meidje mee naar toe (ik had ze op de weg naar Singburi ontmoet en meteen een HENNIE-actie: ik bleek weer eens in het verkeerde kamp te zitten ;)) Deze 2 woonden bij een vrouw thuis die de oudste van het dorp was. Zij geeft iedereen een Thaise naam en ik moest mee naar binnen komen naar haar huis waar ik allemaal eten en drinken kreeg en toen gaf zij mij de naam FHA wat SKY betekent... de betekenis erachter was ook wel vet: ze dacht dat ik een sterke, bewuste en zekere vrouw was die de hele wereld aankon en als ik iets wilde dat dat dan ook gebeurt! (trek zelf je conclusies maar OF het ook zo is :)) Het feest verder was echt geweldig.

Onze groep bestaat uit 2 huizen en ik zit in de BLUE HOUSE samen met nog 3 Nederlanders en 7 Engelsen dus ik denk dat als ik terug kom ik ook nog eens op Nederlandse les moet omdat ik eigenlijk nauwelijks Nederlands meer spreek daar. Die Engelsen sporen ook niet (1 jongen dus AAAAAH POOR GUY)

Volgende week vertrekken we voor een paar dagen naar een tempel om daar te leven..

Ik hou jullie op de hoogte maar heb nu nog maar een kwartiertje de tijd en ga ff proberen om de foto's erop te zetten!

Dikke kus Siets

  • 05 Mei 2006 - 09:34

    Marleen:

    Hey du, sterke, bewuste en zekere frau! Cooooool die verhalen van je! Jammer dat je net nie langer op MSN was, maar ik ga je zo ff een update mailen ;)! Siets, ik ben echt mega jaloers op je... Begin wel redelijk te acclimatiseren hier, want het weer wordt steeds beter. EINDELIJK! Viel spass nog daar en tot mails! x Marleen

  • 05 Mei 2006 - 10:07

    Thijsje:

    heeej siets.. damn ik ben nie normaal jaloers wil ook na thailand :< een maat van mij is er ook geweest en daar heb ik ook foto's van gezien.... ben je ook bij de JamesBond eilanden geweest? MMM..... hier begint het weer op te bloeien 2dgn goed weer ma wordt weer iets minder..... veel plezier in de verdere reis en tot snel maar weer

    dikke kus....

    Thijsje ;)

  • 05 Mei 2006 - 11:03

    Mini:

    OHM MANI PADME HUM

  • 05 Mei 2006 - 13:37

    Janny:

    Ha die FHA :-) Was niet thuis vanmorgen dus heb je gemist op msn, maar jij zult je tijd achter de pc vast goed benut hebben Het is al een paar dagen heerlijk zomers hier en we beginnen langzaam aan een kleurtje te krijgen. Je hebt het in elk geval goed naar je zin daar en daar ben ik blij mee. Spreek je snel. Kuss Pap en mam

  • 05 Mei 2006 - 18:46

    Dorien:

    hallo FHA, klinkt wel, hoor.Verder alles goed dus. Nou hier ook. Wel goed opletten in de les, en laat de beestjes voor wat ze zijn!!!! groetjes Dorien en de rest

  • 05 Mei 2006 - 19:47

    San:

    Klinkt weer geweldig hoor!!! Ik zit hier gewoon druk aan de studie en zo, maar vanmiddag wel gespijbeld... Mag wel met het mooie weer nu eindelijk. (ja heb ik van jou geleerd he..)
    Kus San

  • 05 Mei 2006 - 19:57

    Suzan:

    Ha Siets, of moet ik FHA zeggen... Bedankt voor je kaartje. Echt super!! Kwam precies op mijn verjaardag aan!! Met T gaat het goed. Nog veel plezier en succes!! Kus Suus

  • 06 Mei 2006 - 17:27

    Jasper:

    Heey Siets,

    ik heb de kaart nog niet ontvangen!!! Hmmm zal dan wel iets mis zijn gegaan ben de post denk. Denk dat je dan maar even een nieuwe moet sturen....Je weet mijn adres he hahahaha

  • 07 Mei 2006 - 00:12

    Janny:

    Hoi Sietske, vanavond met Jasper jullie foto's bekeken en ze zijn erg mooi. have fun..xxx

  • 07 Mei 2006 - 07:12

    Siets:

    EINDELIJK het is na 3 pogingen gelukt om mijn foto's erop te zetten!!

    Morgen vertrek ik voor een paar dagen een tempel in dus ik ga even leven als NON (ALTIJD AL GEWILD :D)

    Volgend weekend ben ik weer in GOOD OLD BANGKOK en dan krijgen jullie weer een update!

    dikke kus Siets

  • 07 Mei 2006 - 07:17

    Siets Weer:

    Ik zie dat de foto's weer wat klein zijn maja, op die geweldige jaren 30 pc's hier mag je niet al te veel verwachten!
    * tis nl al KNAP dat ik ze er na 3x AL op heb gekregen ;)

    ps:
    - mini.. hoe was je verjaardag nog!? (je moet ff je mail lezen)
    - aan IBG-er dan ik: die kaart komt met de speciale expres (ik bedoel: EKSPRES)
    - Babbe, Bud en Sanne: ik hou de traditie in ere -> HOTEL CALIFORNIA en BOHEMIAN RAPSODY zitten alweer in mijn repertoire!
    - An: succes met je afstuderen
    - San: je presentatie gaat goed komen..
    - Els: de volgende keer praten we ietsje langer op msn......
    - Rupke: hoe ist met je schuitzuip? en je lover? ;)
    - en de rest van de gang: jongens hou je rustig want ik heb mn bronnen!! ;) (alvast viel spass op het mates-weekend en doe geen dingen die ik ook niet zou doen AS USUAL)

    toedels xx

  • 07 Mei 2006 - 09:38

    Opa En Oma:

    Sietske bedankt voor je kaart en we zijn blij dat het zo goed met je gaat.
    Groetjes uit Wanroy

  • 07 Mei 2006 - 11:20

    BRECHTJE:

    HA HOE IS T DAAR IN T VERRE oosten? hier is t zonnig. krijgen we nog meer fotos te zien? veel liefs uit de peel gr toon en brech

  • 07 Mei 2006 - 18:28

    Wout:

    Hahaha,
    Grap van het millenium! Siets in een klooster...veel succes ermee! x wouter

  • 08 Mei 2006 - 07:41

    Annemarie:

    Siets, het ziet er wederom top uit! En dat Blue House ziet er gáá niet slecht uit! Hoeveel foto's heb je inmiddels al gemaakt? Ennum heb je ook zo'n kicken nonnenjurk aan?
    Hier alles ok. Vrijdag laatste dag gehad bij OSB en nu nog twee weken tikken aan scriptie in
    Overloon. Meissie een hele dikke kus uit Loën en enjoy!!

  • 08 Mei 2006 - 11:52

    Blanke Eindhnaar:

    Heey meisje..
    Ziet er weer allemaal erg skön uit...En weer een leuk spannend verhaaltje;) heb je net ff een mailtje gestuurd..Heb je weer wat te lezen;);)...
    X

  • 08 Mei 2006 - 20:12

    Babbe:

    Siets,
    gewoon doordrinken. misschien helpt het uiteindelijk... hahaha.

  • 10 Mei 2006 - 13:32

    Annemarie:

    Hé Iebeltje Zwiebeltje! Thanx voor je übercoole kaart. Die boedha ziet er goed uit, die gaat me geluk brengen! Kom je gauw weer terug om 'nergens over' te kletsen? Kussie An

  • 10 Mei 2006 - 17:03

    Maria:

    Hall Sietske,Fha, het blijft leuk om te lezen en kijken. Ik hoop dat het werken zo dadelijk, na alle vrijheid, blijheid, niet tegenvalt.
    Groetjes van ons allemaal

  • 10 Mei 2006 - 18:31

    Debs:

    Hey Keukenprinses..zonder keuken...ik had je nou altijd al in een tempel gezien een leven lijdende zonder alle dingen die volgens boeddha, allah of god gezien worden als SINS...ahahaha anyways waarschijnlijk maak je er zelfs in je oranje toga een feestje...dus komt allemaal goed, hier is alles lekker op naar nationals en proberen nationaal kampioen te worden en thuis te komen met een ring ten waarde van 1000 dollars...ahaha zou niet verkeerd zijn, anyways doe je moniken de groeten..Kus Deb

  • 11 Mei 2006 - 22:12

    Hennie 5:

    Ik krijg na al je verhalen ook zin om naar Thailand te gaan. Nog 2 nachtjes slapen en dan zit ik er ook. Siets nog heel veel plezier en zorg dat ze weten: het is ergens pas feest als er een hennie is geweest!

    Groetjes,
    Kim

  • 12 Mei 2006 - 09:21

    Mini:

    Ha Siets!
    Leuk, leuk dat je naar Utrecht komt!! Dat wordt weer oud en vertrouwd partyen :-) Weet nog ff nix, maar hou me oren open. Kamer op t Janskerkhof is jammer genoeg al weg.. Iig veel plezier met je leven als non, ohm mani padmi hum ;-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 77586

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: