Livin' like a prayer... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Livin' like a prayer... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Livin' like a prayer...

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

12 Mei 2006 | Thailand, Bangkok

Jaja mensen, duizenden titelsongs zijn er al over geschreven maar ik heb afgelopen week in levende lijve ondervonden hoe het is om in een tempel te leven. Om jullie even een beeld te geven; neem 26 meiden en 7 jongens die gedurende 2 dagen niks anders doen dan mediteren in een tempel vol monniken. Hoe ik het ervaren heb? Als jullie mij een beetje kennen dan weten jullie dat het er als volgt heeft uitgezien:

Je begint de morgen om 5 uur met het lopen van een ronde samen met de monniken om eten te verzamelen bij de locals (lees: Siets haar ogen zitten nog dichtgeplakt en met een beetje geluk zijn ze open en hangen ze op 1/2 11) Ik liep samen met een Engels meidje de kar met eten te sjouwen en heb 'm bijna om laten kieperen maar het ging net goed.
Hierna ga je 2 uur zittend mediteren en aan NIKS denken (lees: Siets houdt het 10 min vol om aan niks te denken, denkt vervolgens 5 min wél aan iets en valt na een kwartier alsnog in slaap) Dan even pauze om met de kleine monnikjes op slangenjacht te gaan.
Hierna 2 uur lopend mediteren in cirkels (lees: Siets houdt dit zo'n drie kwartier vol voordat ze aan andere dingen gaat denken en ongeveer om de minuut haar evenwicht verliest)
Je mediteert zo'n 3x per dag en het is VERMOEIEND, niet zo gek dus dat we om 9 uur al sliepen!!! Dit doen die monniken dag in dag uit..
Wat ook zo lachen was in die tempel: zitten er een monnik voor ons te mediteren en te verkondigen dat je niks mag voelen blablabla gaat z'n MOBIELTJE ineens af!!
Conclusie van de tempelstay: een superervaring en een grenzeloos respect voor die monniken maar 1 ding is me duidelijk geworden: SIETS IS NIET GEMAAKT VOOR HET MONNIKENSCHAP (voor het geval jullie hier nog aan twijfelden)

Deze tempelstay duurde van maandagmiddag t/m woensdagmiddag.
Gister zijn we naar een resort vertrokken en dat was wel lekker na op een harde ondergrond geslapen te hebben. Jetske en ik zijn toen lekker fanatiek de gym ingedoken om een dik uur onszelf gruwelijk in het zweet te werken dus m'n conditie houd ik wel op de 1 of andere manier op peil. 's Avonds hebben we nog bij 2 Engelse meiden op de kamer de meest idiote (drank)spellen gedaan. (voor de HENNIES ONDER ONS: het beruchte STOKJESSPEL kennen ze in Engeland ook al... :D Ennuh, ik moest me toch een partij drank naar binnen werken dus dan weten jullie genoeg ;)) Vanmorgen zijn we vertrokken naar een pottenbakkerij, een oude markt en naar een dierentuin. En die dierentuin, GRUWELIJK! De dieren zaten in een veel te kleine kooi en je kon er zelfs in als je dat wilde maar Jetske en ik zijn 5 min in die dierentuin geweest want het was werkelijk NIET OM AAN TE ZIEN.

Een paar uur geleden zijn we met z'n 6en; 4 NL's en 2 Engelsen vertrokken met de bus naar BANGKOK en kwamen we na bijna 2 weken weer in de vertrouwde en BEWOONDE wereld aan. We zijn meteen maar los gegaan op Khao San Road en de shopaholics zijn bezig geweest. Vanaaf nog stappen... en morgen uitbrakken!

Ennuh, Jasper: 3x raden: IK KWAM ONZE VRIEND WIM WEER TEGEN, hij zat weer gewoon op z'n oude vertrouwde plekkie en hij vroeg nog wanneer je hem zou mailen... (trouwens nog GEFELICITEERD met je NIEUWE JOB!!! :D)

Voor de volgende week staat een loodzware jungletrekking op het programma die 4 dagen duurt, daarna 2 dagen een resort in om Thaise massage te leren en de week daarna: RELAXEN op KHO SAMET...

TIME FLIES hier... maar ik moet wel zeggen dat ik een aantal dingen wel mis hoor; onder andere het immer gezellige STRATENTOERNOOI van HOLTHEES, IVO; regel die shit ff dat we weer kampioen worden :D :D

Tot zover mijn update van mijn 6e week in Thailand alweer. Ben nu op de helft en het lijkt echt of dat ik hier al weet ik het hoe lang rondzwerf. Al helemaal nu ik voor de 4e keer terug ben in Bangkok in 6 weken tijd. En Jas, helaas was het deze keer geen DONNA Guesthouse voor ons :( Zat WEER vol.. morgen proberen we het weer.....

Kus Siets

  • 12 Mei 2006 - 16:24

    Marlous:

    Gaaf man dat je bij de monniken geweest ben. Super veel peoples hebben dat overgeslagen, snap ik nie. Heel veel plezier nog en heb je al een kamertje in Utrecht gefixt? Is wel echt moeilijk te vinden.Kben er ff mee bezig geweest.

    Kusss

  • 12 Mei 2006 - 16:26

    Janny:

    Zeg Zuster Fha,;-) dat jij niet geschikt bent voor een klooster daar had je niet helemaal voor naar Thailand hoeven gaan. Wist ik en vele met mij natuurlijk allang. Maar het lijkt me in elk geval een leuke ervaring en wie weet komt die meditatie je toch nog eens van pas. In elk geval geniet van je weekendje Bangkok. kussss van het thuisfront.

  • 12 Mei 2006 - 17:13

    Elke:

    Hey Siets,
    Leuke verhalen hoor, heb ze allemaal gelezen en zo te zien hou jij het nog wel ff vol. En jij als monnik?? haha echt lachen hoor.Ik wens je nog veel plezier. En morgen zullen we je zeker missen tijdens de Henniedag...
    Groetjes x Ellie

  • 12 Mei 2006 - 19:21

    Debs:

    Siets, ik ben trots op je je hebt het toch maar even gedaan dat monniken leven voor 3 dagen...hahaha ik zie je al helemaal zitten, in slaap gevallen en al...anyways geniet van de bewoonde wereld Bangkok enne ik wacht op je nieuwe verhaaltje...Groetjes Deb

  • 13 Mei 2006 - 09:46

    Oelie:

    Hey Zwiep,

    Niet echt iets voor jou dat tempelgebeurens. Het begon veel belovend met 26 meiden en 7 jongens. Dan denk ik kwartetten geblazen (of zijn ze in thailand meer gewend om te zwarte pieten). Naja wha-ever.

    Veel plezier en tot snel,
    Oelie

  • 13 Mei 2006 - 10:17

    San:

    He Siets
    Klinkt echt weer super hoor, dat zijn nou echte ervaringen he. Hier gaat nog alles gewoon zn gangetje, niet interressant dus.
    Kus San

  • 14 Mei 2006 - 08:30

    Sanne:

    Lieve Siets ik geniet iedere keer weer van je verhalen.Geweldig wat je mee maakt en helemaal hoe je ze zo opschrijft.
    Dikke kus

  • 14 Mei 2006 - 10:21

    Eelke:

    Mooi man! Echt super gaaf dat je zo bij die monniken geleefd hebt. Kwas al even bang dat je er zou blijven ;-) Maar gelukkig heb je ze nog alle honderd (in jouw geval kan ik misschien beter 50 zeggen) en kan je weer gerust aan de Chang.. Ik zeg, geniet er van. xx

  • 14 Mei 2006 - 15:58

    Annemarie (L):

    wat ik NU dan weer ontdek! ..dat meisje, Sanne, waarmee jij op de foto's staat :D is als ik het niet heel verkeerd heb een meisje dat dezelfde studie deed als ik!! wat is de wereld toch weer klein.. ;)
    nog steeds prachtverhalen trouwens en tussen de monniken leven lijkt me een héle belevenis, hoe jij dat zo verteld..! :D
    heel veel plezier weer daar! (doe je nou ook nog dat lesgeven eigenlijk?)
    kus, Ann.

  • 15 Mei 2006 - 17:22

    Jasper:

    Beter laat dan nooit he....Volgensmij is het allemaal gelogen en vind je er niks meer aan zonder mij ;) Nee grapje joh, Leef je uit en denk aan de wijze leuzen in mijn sms-jes!!!

  • 16 Mei 2006 - 07:11

    Rob Winnen:

    He he eindelijk weer een berichtje van Rupke. Sorry dat t zo lang op zicht heeft laten wachten. Leuk verhaal! Mocht jij ook zo'n oranje kleed aan? Trouwens Siets met half lang haar: looking good! Maareuh what about het lesgeven?

    Grtz Rob

  • 16 Mei 2006 - 07:53

    Annemarie:

    Sietsie als monnik. Nooit gedacht! Maar die witte kleedjes zien er goed uit hoor! Die hele reis ziet er trouwens supergoed uit. In vergelijking met jouw reis is er hier geen bal aan hoor! Behalve...dat een Overloner meedoet aan Boer zoekt Vrouw. Het is natuurlijk een hele happening in een durpke als Overloon! Geniet ervan en ik zie je alweer best snel!
    Kus An

  • 16 Mei 2006 - 15:27

    Gea:

    Weer veel nieuwe ervaringen, Sietske.
    Ik denk dat Jasper wat gemist heeft. Zou voor hem ook goed geweest zijn.
    Geniet maar lekker verder.
    Groetjes

  • 17 Mei 2006 - 19:15

    Hennie 3 Alweer!:

    Hey Siets,

    Jaa zegt ie.....Ponnik! Da kan toch nie!
    Ik zal wel ef vragen bij de vredeskerk of ze nog een vacature voor je hebben!

    Hey, leuk dat je het goed naar je zin hebt. We moeten ECHT bijkletsen!

    XX Zwank

  • 19 Mei 2006 - 19:42

    Dorien:

    Ha, siets, kei leuk die fotos. Jij en monnik???????????
    Geniet er maar van. heel veel groetjes Dorien en fam. Doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 77587

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: