Expeditie Robinson - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Siets - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Siets

21 Mei 2006 | Thailand, Singburi

Alweer een week verstreken en een hele hoop gebeurd...

Vorig weekend zijn we dus met 6 meiden naar Bangkok gegaan en dat weekend bestond eigenlijk maar uit 2 dingen: stappen en shoppen. Ik raakte daar in die LADYBOY kroeg aan de praat met een Mexicaan en BABBE ;) je weet wat er dan gebeurd he: mijn Spaans was weer even vloeiend als in Zuid-Amerika en de tequila's en mojito's vlogen naar binnen en wonder boven wonder NO CHUCHACA!
Weekendje Bangkok was een welkome afwisseling na 2 weken van totale afzondering van het toerisme.

En dan nu mijn jungletrekking a.k.a FLYING DOCTORS verhaal:

Maandag vertrokken we naar Thailand's mooiste nationale park: Khao Yai waar we 's avonds in tenten sliepen die we ZELF op moesten bouwen. Jetske en ik hebben echt in een scheur gelegen om de Engelsen. Ten 1e namen ze eerder in de tempel al hun make-up mee en tijdens deze trekking MOEST en ZOU hun HANDTAS ook mee gaan (stel toch dat ze 1 of andere bosaap tegen zouden komen die met ze op stap wilde..) Het opzetten van hun tent heeft ongeveer n half uur in beslag genomen en toen zaten Jetske en ik al lang en breed op het terras :D 's Avonds hadden we nog een leuke nightsafari waar we een aantal herten, (conglomeratie)apen en miereneters gezien hebben.
De nacht was echt superkoud aangezien ik dus geen slaapzak bij me had, verder toch best redelijk geslapen op een keiharde ondergrond!

Dinsdag begon de heavy trekking: 8 uur door een dichte jungle lopen waarbij we een aantal mannetjes meekregen die met pistool en al voorop liepen en met grote kapmessen de weg vrij maakten. Onderweg nog een aantal schorpioenen en tarantulas en ander ongein aan beesten gezien... Tegen het eind van de middag kwamen we dan aan bij: de waterval van THE BEACH! Dus na eerder het strand gezien te hebben dan nu ook de waterval...
Daar moesten we zelf onze hangmatten ophangen waar we de komende 2 nachten in zouden slapen. Hilarisch omdat Jetske en ik de enige 2 waren die ooit gekampeerd hadden en die Engelsen eigenlijk maar in 1 ding goed zijn: zichzelf ontzettend zielig vinden :D :D De lopers hebben toen onze zeilen opgehangen boven onze hangmatten voor als het zou gaan regenen.. (later meer..)
We lagen er al om 7 uur in maar ja wat wil je ook als je 8 uur gelopen hebt, bekaf bent en het om 7 uur ook al donker is en je niks anders bij je hebt dan je zaklampje?!?!

Woensdag stond in het teken van de hele dag bijkomen en ik ben toen samen met een aantal van ons huis de waterval gaan beklimmen wat wel vet was (en KOUD!) Verder de hele dag een beetje bij de waterval gehangen en gechilled. 's Avonds nog vet lijpe zin gehad met die Engelsen en een hele hoop nieuwe spreekwoorden kwamen naar boven: Speciaal voor Jasper -> It's not the size of the boat, it's the motion in the ocean (is nog eens een andere verwoording dan IBG)
En dan nu het RAMPVERHAAL van de avond/nacht... We lagen goed en wel in onze hangmatten (die eigenlijk verdomd goed slapen) toen het begon te regenen. Eerst een beetje regen en binnen de kortste keren een tropische storm met hoosbuien en ongelofelijke onweer. De hangmat van Jetske stond binnen no time compleet onder water en ook de mijne werd zeikenat (met dank aan het verkeerd ophangen van het regenzeil door die Thaise mannetjes) Zijn we de hangmat maar uitgegaan en stonden we daar in onze korte broek en hempje middenin de stromende regen! Eerst was het nog grappig en waren we aan het zingen en koekjes aan het uitdelen aan iedereen maar de hoosbui hield aan voor enkele uren en de 1 na de andere Engelse raakte in paniek en er raakten zelfs mensen onderkoeld!! Ondertussen had een Thais mannetje ons zeil geprobeerd te maken en zijn we terug in onze hangmatten gaan liggen. Dit was alleen voor korte duur omdat ik Jetske ineens hoorde trillen en bibberen van de kou. Die heb ik dus mijn hangmat ingesleepd omdat die nog redelijk droog was vergeleken bij die van haar. Heb ik een emergency-blanket die ik GELUKKIG dus bij me had om haar heengelegd en gewacht tot ze een beetje opgewarmd was en in slaap viel. Toen zelf maar bij een meidje een regenjas uit de tas getrokken en omdat ik dus geen hangmat meer had ben ik die Thaise mannetjes maar gaan helpen met m'n zaklampje!! Jaja, als er iemand een lintje verdiend met prinsjesdag ;) Tegen het einde van de nacht werd de regen minder en ben ik bij een Thai in een hangmat gaan zitten en heb ik gewacht tot het 1/2 6 was en we op konden staan om aan de terugweg te beginnen.

De terugweg was een behoorlijke hel voor sommigen omdat ze het steenkoud hadden, geen eten meer hadden en totaal geen kracht meer hadden. Ik heb me toen maar ontfermd over de enige jongen bij ons in de groep omdat die dus geen water of eten meer had en werd later die dag uitgeroepen tot RESCUER van de groep :D :D (goede daden dus verricht voor de komende tijd)
De trekking zelf was echt supermooi maar iedereen was echt afgemat toen we na weer 7 uur lopen eindelijk uit de jungle kwamen. De hel was toen alleen nog niet afgelopen omdat we in de stromende regen in een OPEN pick-up nog een kwartier moesten rijden naar ons DROGE BERGHUTJE! Ik kan je 1 ding zeggen: ik ben nog nooit ZO blij geweest met een droge vloer en een warm hok :D :D

Maar het voornaamste: ik heb het overleefd :D

De afgelopen 2 dagen hebben we in een resort geleefd om even op krachten te komen (ook nog les gehad in Thaise massage maar dat ze het hier nog MASSAGE noemen zeg.. PIJN wie gekken!! Wat wil je ook als je net zo'n 20 km gelopen hebt in 2 dagen?!?!) Gisteren zijn we in Singburi weer bij ons ecohouse aangekomen. Daar meteen mijn natte kleren uit mijn tas gegooid en wat bleek: ik had wat beestjes meegenomen uit de jungle -> SCHORPIOENEN!! Heb nog geluk gehad want vond er vanmorgen toen ik wakker werd 1 in mijn bed.... niks aan het handje, gewoon over het balkon naar beneden gegooid :D :D JANE IS BACK!!!!

Morgen vertrekken we naar Koh Samet voor een weekje relaxen voordat ik naar het zuiden vlieg waar ik nog 3,5 week mijn vrijwilligerswerk ga doen voordat ik voor een paar dagen weer terug ga naar Bangkok om vervolgens daarna naar huis te vliegen...

ZOWW, nu mogen jullie weer even bijkomen van mijn jungleverhaaltje en ga ik jullie maar weer eens (proberen) te verblijden met wat foto's!!

kus Siets

ps: PANKE: wat een HENNIE mms :D :D

  • 21 Mei 2006 - 07:14

    Janny:

    Sietske, ik ben reuze trots op je , chappeau meid. Heftige dingen die je hebt meegemaakt en zo zie je maar weer waar een klein emergency-pakketje goed voor kan zijn. Geniet ervan volgende week. dikke kuss en knuffel . Mam

  • 21 Mei 2006 - 07:47

    Siets:

    LEUTE!

    Even een berichtje voor meine liebe freunde: sorry dat ik zo gruwelijk weinig reageer op mailtjes maar
    1. Internet is onwijs sloom hier
    2. ik heb ongeveer per week maar n klein uur om erop te zitten en dan ben ik al die tijd bezig met het verhaal en de foto's

    Ik zal proberen om aankomende week op Koh Samet of anders in Bangkok iedereen weer even bij te mailen!!

    Dan weten jullie dat!

    SORRY SORRY SORRY

    Kus Siets

    ps: dak van jullie hou weten jullie toch wel ;) ;)

  • 21 Mei 2006 - 10:21

    Janny:

    Min die ene p van chapeau dan :-)))) Tot straks op msn.

  • 21 Mei 2006 - 14:34

    Elsje:

    Hey meisje..Weer een spannend heftig verhaaltje zeg....!! En erg skön foto's staan er weer op..Ga nou maar lekker genieten aankomende week..En spreekje gauw weer op MSN en anders doe ik je van de week nog ff mailen...Dikke knuffel x

  • 21 Mei 2006 - 15:27

    Gea:

    Weer een spannende aflevering van de Thailand soap.
    Zo te zien is de haarkleur weer op niveau!
    Geniet lekker verder.
    Groetjes

  • 21 Mei 2006 - 16:19

    Tonnie:

    hoi sietske wat een verhalen weerzeg jij maakt het wel mee .heel mooi om te lezen
    groetjes tonnie en fam

  • 21 Mei 2006 - 19:27

    Jasper:

    Ik ga volgende keer ook mee met da vrijwilligerswerk! Ook lekker met allemaal vrouwen onder de waterval! Dat heb je zeker extra voor me achter gehouden he?!?! al het lekkers voor jezelf ;)

  • 21 Mei 2006 - 23:25

    Roland:

    Survival en tracking. Waar koelen bloede al niet goed voor is (en zorgen dat je alle spullen bij je hebt!). Ik kijk uit naar al die spannende verhalen (en de rest van crue kijkt mee). Veel plezier nog de aankomende weken en, waar mogelijk, genieten we mee!

    Vanuit een kil , koud en winderig NL Pap

  • 21 Mei 2006 - 23:43

    Roland:

    Voor het geval je je afvraagt wat crue betekent: calamity rescue unit in case of emergency (oftewel het alarmteam). 't zal wel niet nodig zijn om 119 te bellen!
    Pap

  • 22 Mei 2006 - 08:31

    Toon:

    Ha Siets, volgende x gewoon een villa huren in spanje dan blijft je een hoop nattigheid bespaart. ik moet toegeven dat het "ruige" verjaardagsfeestje van oma in het niets valt bij jou belevingen. have fun grtn Toon

  • 22 Mei 2006 - 18:45

    Jasper H.:

    Hey die Zwiebeltje,
    Ik wacht natuurlijk met smacht op de eerste foto's ooit gemaakt van een......... conglomeratie-aapje!!HAHA, ben benieuwd!!
    Hou je taai taai he!

  • 22 Mei 2006 - 22:42

    Bertus:

    Jow Siets, lintjes krijg je met Koninginnedag. Maar wellicht krijg jij dr nu een met prinsjesdag!!

    Je hebt t iig geval wel verdiend!! Tof!

    Grz, Bart.

  • 24 Mei 2006 - 10:58

    Annemarie:

    Sietsie! Ik denk elke keer weer dat het verhaal niet spectaculairder kan, maar jij weet jezelf steeds weer te overtreffen. Heb altijd al in een hangmat willen slapen, maar als ik zo lees wat jij er mee mee hebt gemaakt, kies ik toch weer voor een degelijk bedje!
    Scriptie is inmiddels ingeleverd. Nu nog verdedigen. SPANNEND!
    Knuffie voor jou! An

  • 24 Mei 2006 - 16:20

    Mini:

    Zwiebel toch, wat maak je t ook allemaal mee he. Jij bent echt m'n held! Ik zeg doe me nog maar meer v zo'n berichtjes, dan trakteer ik op n mexicano-speciaal . Oow nee, da mag niet meer :S :P Viel spassss

  • 27 Mei 2006 - 13:46

    Pankie:

    Jow Hennie!

    En vet dat het daar is!
    Have fun!

    Nog veel plz en dat je maar snel weer naar ROOI komt....Dan wordt het gewoon weer 101+14!!!! Je begrijpt we wel he!

    XX!

  • 27 Mei 2006 - 14:46

    Ovi:

    Heej Adje. Helaas geen titelprolongatie in Holthees dit jaar. Uiteindelijk 2e plaats en sportiviteitsprijs. Volgend jaar weer nieuwe ronde/nieuwe kansen en dan is Siets zeker weer van de partij. Maar wat een verhalen weer. Het ene moment krijg je de kans om je rust te pakken bij de meditaties en het andere moment krijg je geen rust in de Helse Jungle. Wel knap dat je beide overleefd hebt. Voortaan kunnen we overal zonder problemen naar toe. Behalve de Pavanestraat natuurlijk. In ieder geval tot snel en dat je in ieder geval ook wat mooie verhalen bewaard voor hier in [het op dit moment regenachtige] NL. Kus Ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Mijn eerste reis

Don't dream your life, live your dreams!

Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan.

Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig..

Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken!

Grtz Siets

En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Citytrip Riga

10 September 2008

Back on track

18 Maart 2008

World Trip + ANDERE SITE

11 November 2007

Lectures and Thai Reunion

28 Oktober 2007

C´est bon
Siets

Don't dream your life, live your dreams! Om mezelf in een halve seconde te typeren: Grote mond, klein hartje.. Maar wel een behoorlijk reislustig hartje zullen we maar zeggen. Na eerst bijna heel Europa gehad te hebben dan toch maar het grote, wijde luchtruim gekozen en naar Zuid-Amerika gevlogen. Eerst voor een korte vakantie naar Brazilie om amper 2 maanden later voor 2 maanden naar Ecuador, Peru, Bolivia en Chili te vertrekken. Amper bekomen van deze reis weer de volgende gepland; 3 maanden Thailand! Veel leuke mensen ontmoet tijdens deze 3 maanden. Daarna besloten om te gaan sparen voor mijn wereldreis maar kon het toch niet laten en daarom in oktober samen met Gijs naar Marokko. Daar kreeg ook Gijs het te pakken en hebben we besloten om wanneer we klaar zijn met alle studies voor een jaar op wereldreis te gaan. Voor al dit reizen nog een studie HTRO (Toerisme en Commerciele Economie) gedaan en nu in het laatste jaar aan de Universiteit van Utrecht met Sociale Geografie... Dan nog een jaartje mijn 1e graad Aardrijkskunde halen en dan zijn we KLAAR. Zo blijft een mens bezig.. Magoe, het enige doel waarom deze site de lucht in is gegaan is om MIJ EN nu ook Gijs te volgen met alles wat ik beleef en vooral ONDERVIND, want dat wil met dat gestuntel wel lukken! Grtz Siets En remember: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 77584

Voorgaande reizen:

14 December 2008 - 17 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: